Aktiv Senior

998 kr.
Tilskud Danmark 472 kr.

info@aarhusrygklinik.dk

Et seniorhold med plads til alle niveauer

Hvem er AktivSenior til ?

Aktiv Senior dækker over vores holdtræning til dig +65, som ønsker at træne led, muskler og styrke kredsløbet. Holdet adskiller sig fra almindelige fitnesshold ved, at vi bedre kan håndtere skader og følger af sygdom. (F.eks. efter blodprop, osteoporose eller smerter fra leddene)

På holdet træner du med ligesindende sammen med en fysioterapeut, som sørger for det rigtige niveau til dig.

Vi gør meget ud af at der er en god stemning på holdet, og vi er maks 8 pr. gang, så vi altid har tid til hver enkelt.

Har du smerter, følger efter sygdom eller gamle skader, som du ved betyder noget for dine funktioner, så anbefaler vi en undersøgelse ved fysioterapeuten inden start

Motion som medicin

Med alderen vil vores muskler og kredsløb langsomt blive svækket. Det gør ofte at aktiviteter bliver mere anstrengende, eller vi har været tvunget til at opgive noget vi godt kunne lide at lave.

Særligt ifm. sygdom og inaktivitet går det hurtigt den forkerte vej, og det vil vi med Aktiv Senior gerne modvirke. Derfor udnytter vi, at motion kan anvendes som medicin for kroppen.

Vi træner regelmæssigt sammen i et socialt anlagt hold leddet af en aut. fysioterapeut. Der vil være plads til alle niveauer.

Brug træning til at afhjælpe smerter og forbedre din funktion
Aktiv Senior ledes af aut. fysioterapeut Mathias Holmquist

Instruktør

Aktiv Senior ledes af aut. fysioterpeut Mathias Holmquist, som har mere en 10 års erfaring med træning.

Han vil sørge for inspirerende træning, hvor alle kan være med og alle udfordres på deres niveau.

Vi har maks 8 deltagere på hvert hold, så fysioterapeuten har mulighed for at individualisere træningen efter dine behov.

Vi anbefaler, at du får en tid inden opstart på holdet, hvor vi får snakket din situation godt igennem, du bliver testet så vi har det bedste udgangspunkt sammen.

Send os en besked

Er du nysgerrig på om vores aktive seniorhold kunne være noget for dig, så send os uforpligtende en besked med dine spørgsmål.

Vi kan også træffes på

Tlf. 86 22 22 10