Behandling af hovedpine i Århus C. Fysioterapeuterne hos Aarhus Rygklinik er specialuddannet til at varetage behandling af hovedpine.

Aarhus Rygklinik

Hovedpine

Godt at vide om hovedpine

Hovedpine rammer mange af os. Ca. 80 % af befolkningen oplever hovedpine over et års tid.

Man deler hovedpine i primær og sekundær hovedpine

Primær hovedpine er f.eks. migrænse, spændingshovedpine cervicogen hovedpine

Sekundær hovedpine kommer af f.eks. tømmermænd, feber, eller blødninger i hovedet.

Spændingshovedpine og hovedpine som udspringer fra nakken kan ofte behandles gennem massage, mobiliseringsteknikker og øvelser. Fysioterapeuterne Aarhus Rygklinik kan hjælpe dig med at lave det rigtige program til din hovedpinetype
Den mest almindelige form for hovedpine er spændingshovedpine
Vi giver behandling af hovedpine i hjertet af Århus. Du kan parkere lige ved fysioterapiens dør, og modtage eksperthjælp til din hovedpine
Vi vil tale dit problem godt igennem og lave en grundig undersøgelse for en præcis diagnose.
Aarhus rygkliniks fysioterapeuter har over 10 års erfaring med manuel behandling og massage af nakkens muskler og led
Ved behov kan fysioterapeuten udføre manuelle teknikker til at afhjælpe dine smerter.

Symptomer på hovedpine

Symptomer på hovedpine kan føles meget forskelligt afhængig af hvilken type af hovedpine.

F.eks. vil migræne typisk være pulserende ensidigt ofte ledsaget af lys- og lydfølsomhed, kvalme og med forvarsler aura.

Spændingshovedpine er ofte trykkende som et bånd om hovedet, i nakken eller issen. Det kan komme af spændte nakkemuskler og være et tegn på man har for travlt eller har uhentsigtsmæssige belastninger på nakken.

Fysioterapeuterne på Aarhus Rygklinik kan hjælpe dig med en præcis diagnose af din hovepine.

Aarhus rygklinik kan hjælpe med

• Diagnostik af problemet
  • Prognose og information
  • Behandlingsplan
  • Smertelindring og manuel behandling
  • Genoptræning
  • Forebyggelse

Vil opleve hovedpine igennem livet

Af befolkningen har hovedpine ugentligt

Spændings-

hovedpine er den mest almindelige type

Kontakt læge

Ved vedvarende eller tilbagevendende hovedpine.

Gode råd til spændingsHovedpine

Hovedpine er næsten altid en ufarlig tilstand. I akutte tilfælde kan de fleste hovedpiner afhjælpes med smertestillende medicin.

Det frarådes at tage smertestillende medicin over en længere periode, da et stort forbrug af smertestillende ofte har hovedpine som bivirkning.

Vær opmærksom på længerevarende stressforhold i dit liv.

Få nok søvn.

Ved ensidige arbejdsbelastninger kan det være en god ide, at variere arbjedsstillinger ofte. F.eks. bruge rejse-sætte sig bord.

Styrketræning af nakke og skuldermuskler har ofte vist god effekt mod spændingshovedpine.

Ofte kan man finde specifikke øvelsesstrategier sammen med fysioterapeuten.

Fysioterapeuten kan hjælpe en med lindrende behandling.

I tvivl om din tilstand, så kontakt os gerne på
info@aarhusrygklinik.dk
tlf. 86 22 22 10

Smertestillende er godt akut, men ikke over en længere periode.
Hovedpine kan behandles med smertestillende medicin, men primært i akutte tilfælde. Længerevarende brug af smertestillende kan potentielt give mere hovedpine. Lad fysioterapeuterne behandle din hovedpine.
Der er ikke nogen grund til at gå med tilbagevendende hovedpine. Få det undersøgt ved Aarhus Rygklinik.
Kontakt os uforpligtigende på tlf. 86 22 22 10

Hovedpine
er et af vores specialer

Fysioterapeuterne hos Aarhus Rygklinik har gennem mange år videreuddannet sig og fulgt med i ny viden og forskning omkring hovedpine.

Vi vil afdække dit problem med en grundig snak om din hovedpine og følge op med en undersøgelse som samlet kan afdække hvilken type hovedpine du har. Når vi ved hvilken type hovedpine du har vil man igennem manuelle teknikker, øvelser, belastningsjusteringer og evt. akupunktur afhjælpe din hovedpine. Vi vil ligeledes guide dig i den rigtige ergonomi, hvis vi mistænker at arbejdsstillinger kan have indflydelse på din hovedpine.

Fordele ved
Aarhus Rygklinik?

• Akut tid
  • Ingen behov for lægehenvisning
  • Garanti for erfarne fysioterapeuter (+10 år)
  • Tid til dig og dit problem
  • Tilskud fra Sygesikring danmark og sundhedsforsikringer.
  • Certificerede klinikkere v. Danske Fysioterapeuter
  • Højeste kompetenceniveau i McKenzie-metoden