Effektiv akupunkturbehandling Århus C.

AKupunktur Århus C.

Lider du af smerter eller spændinger fra muskler og led, så vil akupunkturbehandling ved Århus Rygklinik være en mulighed.

Vi har god erfaring med at akupunktur kan være med til at dæmpe smerter og afspænde muskler, så det kan fungere istedet for smertestillende medicin eller som del af en aktiv behandling.

Vores behandler har ud over at være fysioterapeut en overbygning i akupunktur.

Hvad er akupunktur?

Akupunktur beskriver behandling med tynde nåle, som stikkes ind i akupunkturpunkter i musklerne.

Formålet er at stimulere nervesystemet, og dermed give smertelindring, øget blodgennemstrømning og afspænding af muskulaturen.

Aarhus Rygklinik tilbyder professionel akupunktur som kan smertelindre og afspænde muskler

Pris

349 kr.

Hvem har glæde af akupunktur?

Akupunktur har vist sig brugbar til at reducere smerter, f. eks. hovedpine, nakke- og rygsmerter.

Det anvendes også til at bryde muskulære spændingstilstande og kan være en hjælp til et rygestop.

I Aarhus Rygklinik anbefaler vi, at anvende akupunktur når tilstanden er blevet grundig undersøgt og som del af en helhedsorienteret behandling.

akupunktør

Hos Aarhus Rygklinik er vores akupunktør uddannet fysioterapeut med mange års erfaring indenfor vestlig medicinsk akupunktur.

Det sikrer dig den mest kompetente akupunkturbehandling, og garanti for at dit problem bliver set i en helhed.

Træning v/ Dansk Selskab for Akupunktur i Fysioterapi

Hvordan udføres akupunktur?

Akupunkturbehandling skal ikke gøre ondt, men det er muligt, at man føler en “varme”, “prikken” eller “let sovende” fornemmelse i nåleområdet. Normalt indsættes 4-8 nåle i akupunkturpunkter i området med smerter og muskelspændinger. En session tager ca. 20-25 minutter, og efter 3-5 behandlinger kan positive effekter vise sig i form af

• Bedre nattesøvn
  • Reduktion af smerter
  • Mindre muskelspændinger
  • Bedre fysiske funktioner

Bivirkninger ved akupunktur?

Enkelte oplever lette bivirkninger efter en akupunkturbehandling.

Det kan være i form af træthed, kortvarrigt opblusning i symptomer, og der kan opstå mindre blødninger/hævelse der, hvor nålen har siddet.

Birvirkningerne går typisk i sig selv igen i løbet af den første uge.

SPørgsmål?

Skriv direkte til os ved spørgsmål til akupunktur