v./ special uddannet fysioterapeut

349 kr.

Tlf. 86 22 22 10

Hvad er akupunktur?

Akupunktur beskriver behandling med tynde nåle, som stikkes ind i akupunkturpunkter i musklerne.

Formålet er at stimulere nervesystemet, og dermed give smertelindring, øget blodgennemstrømning og afspænding af muskulaturen.

Hvem har glæde af akupunktur?

Akupunktur har vist sig brugbar til at reducere smerter, f. eks. hovedpine, nakke- og rygsmerter.

Det anvendes også til at bryde muskulære spændingstilstande og kan være en hjælp til et rygestop.

I Aarhus Rygklinik anbefaler vi, at anvende akupunktur når tilstanden er blevet grundig undersøgt og som del af en helhedsorienteret behandling.

Hvordan udføres akupunktur?

Akupunkturbehandling skal ikke gøre ondt, men det er muligt, at man føler en “varme”, “prikken” eller “let sovende” fornemmelse i nåleområdet. Normalt indsættes 4-8 nåle i akupunkturpunkter i området med smerter og muskelspændinger. En session tager ca. 20-25 minutter, og efter 3-5 behandlinger kan positive effekter vise sig i form af

• Bedre nattesøvn
  • Reduktion af smerter
  • Mindre muskelspændinger
  • Bedre fysiske funktioner

akupunktør hos
Aarhus Rygklinik

Hos Aarhus Rygklinik er vores akupunktør uddannet fysioterapeut med mange års erfaring indenfor vestlig medicinsk akupunktur.

Det sikrer dig den mest kompetente akupunkturbehandling, og garanti for at dit problem bliver set i en helhed.

Træning v/ Dansk Selskab for Akupunktur i Fysioterapi

Bivirkninger ved akupunktur?

Enkelte oplever lette bivirkninger efter en akupunkturbehandling.

Det kan være i form af træthed, kortvarrigt opblusning i symptomer, og der kan opstå mindre blødninger/hævelse der, hvor nålen har siddet.

Birvirkningerne går typisk i sig selv igen i løbet af den første uge.

Send os en besked

Har du spørgsmål til akupunktur, så står vi klar til at svare på spørgsmål.

Tlf. 86 22 22 10