Akupunkturbehandling i Århus C.

AKupunktur Århus C.

Søger du akupunktur mod muskelspændinger eller smerter, så tilbyder Århus Rygklinik kompetent akupunkturbehandling ved fysioterapeut Mathias Holmquist.

Læs mere om vores akupunktur herunder.

Akupunktur hos århus Rygklinik

Hvad er akupunktur?

Akupunktur beskriver behandling med tynde nåle, som stikkes ind i akupunkturpunkter i musklerne.  Formålet er at stimulere nervesystemet, og dermed give smertelindring, øget blodgennemstrømning og afspænding af muskulaturen.

HVem har glæde af det?

Akupunktur har vist sig brugbar til at reducere smerter, f. eks. hovedpine, nakke- og rygsmerter.  Det anvendes også til at bryde muskulære spændingstilstande og kan være en hjælp til et rygestop.  I Aarhus Rygklinik anbefaler vi, at anvende akupunktur når tilstanden er blevet grundig undersøgt og som del af en helhedsorienteret behandling.

hvordan udføres det?

Akupunkturbehandling skal ikke gøre ondt, men det er muligt, at man føler en "varme", "prikken" eller "let sovende" fornemmelse i nåleområdet. Normalt indsættes 4-8 nåle i akupunkturpunkter i området med smerter og muskelspændinger. En session tager ca. 20-25 minutter, og efter 3-5 behandlinger kan positive effekter vise sig i form af | Bedre nattesøvn | Reduktion af smerter | Mindre muskelspændinger | Bedre fysiske funktioner

Akupunktør

Hos Aarhus Rygklinik er vores akupunktør uddannet fysioterapeut med mange års erfaring indenfor vestlig medicinsk akupunktur.

Det sikrer dig den mest kompetente akupunkturbehandling, og garanti for at dit problem bliver set i en helhed.