Hold-oversigt hos Aarhus Rygklinik

Aarhus Rygklinik tilbyder flere fysioterapeutiske hold målrettet forskellige problemstillinger i kroppen. Hvis du godt kan lide at træne i et socialt fællesskab under trygge rammer ledet af en kompetent fysioterapeut, så kan vi klart anbefale vores hold.

På holdene vil vi prioritere muligheden for individuel vejledning og hensynstagen til smerter og skavanker fra kroppen.

Ryghold

Rygholdet er for dig, som ønsker at give din ryg et "boost" på styrke, stabilitet og smidighed. Rygholdet er ledet af en fysioterapeut, som vil guide dig igennem effektiv rygtræning. Du kan bruge rygholdet både hvis du har ondt i ryggen eller som forebyggende rygtræning.

Nakke & Hovedpine

Nakke og hovedpine er holdet for dig som gerne vil træne nakke, øvre ryg og modvirke hovedpine gennem træningsøvelser. Holdet er leddet af Katrine Brorsbøl som har mange års erfaring med træning til netop disse områder.

Aktiv Senior

Aktiv Senior dækker over vores holdtræning til dig +65, som ønsker at modvirke alderens påvirkning på kroppen. Vi træner led, muskler og styrker kredsløbet. Holdet adskiller sig fra andre fitnesshold ved, at være ledet af en fysioterapeut, som kan tage større hensyn til skader og følger af sygdom. (F.eks. efter blodprop, osteoporose eller smerter fra leddene)

Lungehold

Aarhus Rygklinik har lavet et samarbejde med Lungeforeningen om fysioterapeutisk træning 2 x ugen for folk med lungeproblemer. Lider du af KOL eller andre lungeproblemer er dette holdet for dig.